Szomorú tény, de a hazai kkv-k nehéz helyzetbe kerültek.
Számos tényezőtől függ, hogy a vállalkozásod képes-e túlélni egy komolyabb krízist. Most a koronavírus-járvány idézett elő egy válsághelyzetet, de krízisek bármikor előfordulhatnak egy vállalkozás életében, ilyenkor pedig hatványozottan fontos, hogy ne csupán a céged alappillérei legyenek ellenállóak, de tisztában légy a hatékony válságkezelés mindent eldöntő lépéseivel is.
Ahány vállalkozás és tevékenység, annyiféle piac és kitettség, így lehetetlen a kríziskezelésre univerzális megoldásokat kínálni.
Azonban, a hatékony válságkezelésnek megvannak az alaplépései.
- A biztonság megteremtése (egészség az első)
- Feltárni a krízis okát és közvetlen hatását
- Pénzügyi tervezés, modellezés
- Az ügymenet és csapat morál fenntartása
- Racionalizálás (kiadások csökkentése)
- Tájékoztatni a helyzetről és a következményekről a munkavállalóinkat
- Tájékoztatni a vevőinket, beszállítóinkat
- Rövid és középtávú tervet kidolgozni a működés átalakulása kapcsán
- Értékesítés, értékesítés, értékesítés
- Kitartás
Ezek a lépések megvalósítása most hatványozottan nehezek, hiszen ha be kell zárnod az üzleted, akkor csak egy tanácsunk van, ami bejött már 2008 -ban, tavaly és most is működni fog!
KOMMUNIKÁLJ!!!
Ha homokba dugod a fejed, akkor lehúzhatod a rolót…örökre. A legfontosabb most az információk kifelé ventilálása, ügyfeleidnek, partnereidnek, vásárlóidnak. Az első számú vezető és a kollégák szemléletmódja, az üzleti partnerekkel való kapcsolat és a network is befolyásolja egy vállalkozás túlélésének sikerét. Egy csődközeli állapot elhárításához minden esetben elérhető, gyors, határozott, higgadt és őszinte, transzparens nagybetűs VEZETŐRE van szükség.
Ha nem adsz információt ügyfeleidnek, ha próbálod eltusolni, megúszni a dolgot rossz úton jársz.
Mit kommunikálhatsz?
- Posztolj:
- Mindenhol ahol csak jelen vagy…Facebook, Instagram, LinkedIn…lássák, hogy te nem az vagy, aki feladta!
- E-mailezz:
- Küldj hírlevelet, ügyfeleidnek, partnereidnek, hogy mi történik veled, milyen hatással van rád a bezárás, és ez miben érinti Őt!
- Tedd ki a honlap tetejére, hogy mi változik, mi a teendő, de fontos, hogy kommunikáld azt is, hogy te ugyanúgy elérhető vagy és számíthatnak rád ebben az időszakban is, és az után is.
- Van valamelyik ügyfelednek arra az időre foglalása? Hívd őket MOST!
Miben tudunk neked segíteni?
- Ha még nincs körlevélküldő rendszered, mi elkészítjük, kitaláljuk, levelet írunk és ki küldjük levelezőlistádra
- Kezeljük online platformjaid (Facebook, Instagram, LinkedIn, Google) kitaláljuk, posztolunk, grafikát készítünk hozzá, fizetett hirdetéseidet, kampányaidat kezeljük, beállítjuk és optimalizáljuk.
- Weboldalt készítünk, tartalmat fejlesztünk, karbantartjuk azt.