- Használd ki az influencerek ismertségét
Tőlünk nyugatabbra hatalmas biznisz, de szerencsére a hazai piacon is kezd körvonalazódni az influencer marketing fogalma. Ez lényegében annyit tesz, hogy nem direktben reklámozol a vevőknek, hanem egy-egy “hírességen” keresztül éred el a célközönséged.
Ehhez természetesen nagyon oda kell figyelned rá, hogy kit kérsz fel a termékeid reklámozására, hiszen könnyen melléfoghatsz… például lehet nem a legjobb ötlet Fekete Pákóval népszerűsíteni a következő helyesírási szótárat.
Az influencer marketing leginkább Instán menő, és általában nagyon jó megtérülést lehet elérni vele, mert sok influencer megelégszik az ajándék termékekkel/szolgáltatásokkal is.
- Ne sajnáld az időt a kulcsszókutatástól
Ha szeretnél idővel a Google organikus találati listájáról is látogatókat szerezni (méghozzá ingyen), akkor nem szabad összecsapnod a kulcsszókutatást sem.
A cikk elején már írtam, hogy nekem egy poszt megírása a BOOM-ra általában 8-10 óra… a poén az, hogy ebből az írás maximum 4-5 óra. A maradékban formázok, terjesztek, és kutatást végzek. Minden egyes cikk megírása előtt leülök, és legalább 1-2 órát eltöltök a téma megkeresésével, a kulcsszavak csekkolásával és a források felkutatásával.
Ez néha felesleges időpazarlásnak tűnhet, de ne feledd: ez minden cikknek az alapja! Ha erre nem szánnék elég időt, akkor nem csak összeszedetlen posztokat írnék, de jó eséllyel nem is érdekelné a célközönségemet. Véleményem szerint nem ez az egy-két – kutatásra szánt – óra az elvesztegetett idő, hanem az a pár óra, amikor csak úgy összecsapsz egy cikket.
- Adj, és ne eladj
Talán az egyik leghasznosabb tipp, főleg akkor, ha még új vagy a piacon.
Azt hiszem azt egyhangúlag kijelenthetjük, hogy nem szeretjük, ha el akarnak adni nekünk. Legtöbbünkben ösztönösen beindul egy védekezési reakció, ha valaki odalép az utcán és belekezd egy sales dumába… de ugyanez a védekezés általában nincs meg az ismerősökkel szemben.
Te például kinek a véleményére hallgatsz? Az utcán sétáló áruséra, vagy a legjobb barátodéra?
Sokkal könnyebb úgy eladnod valamit, ha már ismered a vevőt… ezt pedig úgy tudod legkönnyebben megtenni, ha eleinte csak adsz. Egyszerűen csak adj, önzetlenül és bármiféle viszonzás elvárása nélkül.
- Fordíts időt az elemzésre is
Az előbb már beszéltünk a kutatásról, ami egy rendkívül fontos rész a tartalommarketing esetében. Igen ám, de van még egy nagyon fontos (és gyakran unalmas) feladat: az elemzés.
Minden jó marketinges rendszeresen használja legalább az Analyticset, de jó esetben akár több eszközt is (ugye te is?).
Én például rendszeresen kielemzem hány látogatót, leadet és vásárlót hozott egy-egy cikk, és felmérem, hogy mekkora potenciál van az adott tartalomban. Ha már alapból jól teljesít a keresőben, akkor rászánok még egy kis időt a pofozgatásra, és megpróbálom azt bejuttatni a TOP 3-ba.
- Készíts örökzöld és aktuális tartalmakat is
Sokan elkövetik azt a hibát, hogy mindig csak az éppen aktuális dolgokról írnak. Az örökzöld tartalmakban viszont az a szép, hogy elég egyszer foglalkozni velük, aztán viszont éveken keresztül futószalagon szállítják majd neked a leadeket és a vevőket.
Ilyen például az Örökzöld Facebook kampányokról írt örökzöld cikkem. Érted, írtam egy örökzöld cikket az örökzöld kampányokról.
Forrás: https://boommarketing.hu/online-m…/25-tartalommarketing-tipp