Összeszedtünk 25 tippet, hogy hogyan fejlesztheted tökéletesre online tartalmaidat! Ezeket hétről hétre olvashatjátok Szakmai Szerda blogunkban! Jöjjön az első 5 tipp! Felkészültetek?
- Legyen kivételesen jó minőségű az, amit csinálsz
Az magától értetődő, hogy csakis jó minőségű tartalmat érdemes készítened. Felesleges összecsapni egy-egy cikket, mert egy kis plusz idő ráfordításával sokszorosát hozza még vissza neked hosszútávon.
Ezen cikk írásának pillanatában a BOOM-on például már 40 cikk található meg, és minden egyes cikkel 8-10 órát töltök el (ebben már benne van a kutatás és a terjesztés is). Azzal, hogy ezt a heti 1 munkanapot a cikkekre áldozom sok azonnali bevételről mondok le (így kevesebb ügyfelet tudok bevállalni), de pár hónapos/éves távlatban többszörösét hozzák majd vissza ezek a cikkek.
Amire még nagyon érdemes figyelned, az a megjelenés és helyesírás. Amikor csak tudok saját készítésű grafikákat használok a posztokban és minden egyes cikkemet átnézetem, hogy ne maradjon benne semmiféle hiba.
- A tartalmaid legyenek specifikusak és relevánsak
Ha azt akarod, hogy szeressék a cikkeidet, akkor oda kell figyelned arra, hogy mindig csak egy olyan apró témát dolgozz fel, amire biztosan kíváncsiak az olvasóid.
Ez a cikk például a tartalommarketingről szól és azért született meg, mert tudom, hogy nagyon sok olvasóm online szerzi a vásárlóit, a tartalommarketing pedig több (saját) bizniszünkben is kiemelkedően fontos szerepet játszik (nem csak a BOOM Marketingben, hanem több webshopunkban is).
- Tűzz ki SMART célokat
Írtam már cikket a SMART célokról is. Ezek lényegében olyan kitűzött mérföldkövek, melyek (a definíció alapján) specifikusak, mérhetőek, elérhetőek, relevánsak, és időhöz kötöttek.
SMART cél például az, hogy 2.000 főt szeretnék összegyűjteni az e-mail listámon az év végére. Ez:
- specifikus, hiszen egyértelmű miről van szó
- mérhető, mert pontosan tudom, hogy hol járok az úton
- elérhető, csak kitartás kell hozzá
- releváns, hiszen minden biznisz életében fontos egy lista
- és időhöz kötött, mert csak év végéig van időm.
A SMART gólok segítenek a céljaid megvalósításában, és ha valamiért mégsem sikerülne elérni egy-egy célt a kitűzött időpontban, akkor is ki tudod elemezni, hogy meddig jutottál és hol rontottad el.
- Adj értéket… méghozzá INGYEN
Tudod mi a legértékesebb dolog, amit a potenciális vásárlóidtól kaphatsz?
Nem, nem a pénz… az IDŐ!
Akkor tudod, hogy jó az amit csinálsz, ha a követőid időt áldoznak arra, hogy elolvassák a cikkeidet vagy megnézzék a videóidat. Vagy ha hajlandóak arra, hogy megadják az e-mail címüket az e-bookodért cserébe, és időt töltenek azzal, hogy elolvassák.
Sokan csak arra mennek, hogy minél több legyen az eladás és az azonnali profit, ami egy idő után általában rosszul működik. Szerintem sokkal többet ér a kapcsolat és a bizalom, ami egy-egy cikk, videó vagy podcast során alakul ki a közösséggel.
- Tereld az olvasókat a vásárlói útvonaladon
Tapasztalatból mondom, hogy a tartalommarketing (ötvözve egy pár másik online marketinges stratégiával) lesz a leghatékonyabb eszközöd a leadek és a vásárlók generálásában.
Ha a tervezés során jól felépítetted a vásárlói útvonaladat (angolul buyer’s journey-ként találod meg), akkor már nincs más dolgod, mint olyan tartalmakat gyártani, ami pontosan azt a réteget vonzza be, akit te el szeretnél érni.
Ha például Google Ads hirdetési tréningeket árulsz, akkor írj egy cikket a “30 hiba, melyek miatt veszteségesek az Ads kampányaid” címmel. Hirdesd meg ezt a cikket, és biztos lehetsz benne, hogy a kattintók 90%-a pontosan a célközönségedbe tartozik.
Ha pedig már olvassák a bejegyzésedet, ne hagyd őket csak úgy elmenni… ajánlj fel nekik egy ingyenes e-bookot (ami szintén témához kapcsolódik), vagy kínáld meg őket egyből a tréningeddel!