Senkit nem áll szándékunkban megsérteni, sőt, inkább a hatékonyabb közös munka érdekében szeretnénk megosztani veletek, ezeket a gondolatokat. A lista természetesen teljesen szubjektív, és nem fontossági sorrendben íródott, de biztos, hogy a szakmabeli kollégáim legnagyobb része 100%-ig egyetértene a lista legtöbb pontjával.
Ha tehát azt tervezed, hogy grafikus segítéségét kérnéd, mindenképp érdemes rögzíteni magadban a lista minden pontját, és a közös munka ideje alatt észben is tartani őket – mindkettőtök érdekében. 🙂
1. „Nekem ez egy kicsit üres így… próbáljunk meg mindent egy kicsit nagyobbra venni.”
Néha az egyszerű, minimál design sokkal többet mond, mint egy ezerszínű, túl sok részletet tartalmazó massza. A túldíszítettséget nélkülöző, minimalista megvalósítások sok esetben hatásosabbak bizonyos üzenetek közvetítésében, és gondolkodásra ösztönzik a szemlélőt.
Ha a grafikusod ilyen megoldást választott, ám Te nem vagy vele elégedett, nyugodtan kérdezd meg Tőle, miért döntött emellett az irányvonal mellett. És ha az érvei meghallgatása után még mindig nem vagy elégedett, akkor itt az ideje leülni, és közösen új csapásirányt kijelölni.
2. „Ugyan, ez neked biztosan nem tart tovább néhány percnél…”
A grafikai tervezés kreatív munka, ami legtöbbször nem feltétlenül gyors folyamat. Sőt.
Persze vannak olyan kérések, amik valóban teljesíthetők nagyon rövid idő alatt is, de az esetek többségében nem ilyen projektekről van szó.
Ha már profi grafikusra bízod a munkát, engedd meg neki, hogy ő mondja meg, mennyi időre van szüksége, hogy olyan minőségben készítse el a kért anyagot, ami mindkét fél számára kielégítő lesz.
És csak hogy egy jó szemléltető példát hozzak, íme egy videó: Iron Man rajz – 10 perc, 1 perc és 10 másodperc alatt.
3. „Elküldtem neked a logót Word formátumban – jó lesz, ugye?”
Nos, hacsak nem szöveges tartalmat is igénylő projektről van szó akkor semmi, ami Word formátumban érkezik nem lesz megfelelő. Ha nem vagy biztos benne, milyen formátumra lesz szükség, kérdezd bátran a grafikust – hidd el, ő lesz a leghálásabb ezért.
4. „Hmm…. gondolod hogy így elég olvasható/látható lesz? Szerintem csináljuk egy kicsit nagyobbra!”
Feltételezzük, hogy a grafikus, akivel dolgozol profi. Ha ezt elfogadjuk, feltételezhetjük, hogy amit csinál tudatosan csinálja. Így valószínűleg az olvashatóság/láthatóság kérdését is figyelembe vette, mikor beállította a szöveg/logó paramétereit. Ha nagyobb lesz ez vagy az a grafikában, attól nem feltétlen válik jobban olvashatóvá, hanem leginkább csak ki fog lógni a képről. Bízz a grafikusodban, jó eséllyel tudja, mit és miért csinál. 🙂
5. „Alacsony felbontású? Az én nálam jónak tűnik…”
Fontos ezt is tisztázni: attól, hogy az adott kép/ábra/rajz jól néz ki a telefonodon, amiről böngészve megtaláltad, még nem biztos, hogy jól fog kinézni más eszközökön is.
Egy jó grafikus tudja: attól függően, hogy milyen eszközre/kivitelezésre szánjuk az adott kreatívot más és más felbontás/minőség szükséges hozzá. Hidd el, nem azért kér más paraméterekkel rendelkező tartalmat, hogy Téged ugráltasson – hanem mert a legjobbat akarja Neked.
6. „Hááát nem is tudom… próbáljunk ki valami mást.”
Vigyázat, spoiler: a grafikusok sem gondolatolvasók. 😉
Sajnos vagy sem, de szükségünk van részletekre, ötletekre, hogy Te mit szeretnél látni, különben teljes sötétben fogunk tapogatózni – abból pedig ritkán születik mindkét fél számára elfogadható eredmény.
Folytatjuk…
Forrás: Futuremanagement.hu