Az online B2B marketing eszköztára

Weboldal

Mint minden jól működő online infrastruktúrának, a B2B szektorokban történő ügyfélszerzésnek a kiépítése is egy a felhasználói élmény szempontjából kifogástalan weboldallal kezdődik. Ezt az oldalt célszerű UX (user experience, azaz felhasználói élmény) dizájnerrel terveztetni és WordPress fejlesztővel megépíttetni. Nagyon ritka az az eset, amikor egy B2B cégnek többre van szüksége, mint amit egy WordPress weboldal tud nyújtani. Csak indokolt esetben érdemes egyedi fejlesztést választani.

Méréstechnika

Rendkívül fontos a mérhetőség megteremtése, melyhez elengedhetetlen a Google Analytics bekötése a weboldalba, valamint az ún. “Search Console” beállítása. Utóbbiban azt láthatjuk, hogy ki milyen kulcsszóra találta meg az oldalt, hányadik Google helyezésen volt átlagosan fellelhető, valamint hányan kattintottak rá. Ezek az információk nagyon komoly optimalizációs lehetőségeket jelentenek.. Így lehet majd látni, hogy az egyes konverziók mely forgalmi forrásból érkeztek.

Tartalomírás

Fontos a B2B marketing során egy hiteles és színvonalas szakmai blog kiépítése, mely optimális működéséhez néhány tanácsot érdemes megfontolni:

  • Át kell gondolni, hogy milyen időközönként tud a cég magas minőségű tartalmat előállítani és publikálni. A “valami legyen kint” nem jó stratégia, mert könnyen visszaüt, rontja az imidzset és a hitelességet is.
  • Érdemes úgynevezett lead mágneseket is írni, melyek jellemzően letölthető formátumú hosszabb írások, vagy e-könyvek PDF formátumban. A letöltésért cserébe érdemes email címet, nevet és telefonszámot kérni. Ehhez az érdeklődő felhasználó egy olyan problémájára kell megoldást adnia a tartalomnak, amelyért cserébe megéri megadnia néhány adatát.
  • Ennek az aloldalnak az a célja, hogy miután a lehetséges üzleti partnerek, akik online már egy ideje kutatnak a kínált megoldás iránt, többször találkozzanak a blogcikkekkel, esetleg a szolgáltatásoldallal, meg tudják adni az adataikat és “érdeklődőből” lehetséges vevővé váljanak, mely a végső cél a B2B marketing tevékenység során.

Fizetett kampányok

Elengedhetetlen része a digitálismarketing-jelenlétnek a fizetett hirdetések folyamatos menedzselése, ami idehaza jellemzően a Google, a Facebook és a Linkedin platformokon történik.

 

 

Google

Az első számú csatorna B2B marketingben. Fontos látni, hogy akik a legnagyobb keresőóriásban keresnek egy adott cég tevékenységével kapcsolatos kifejezésekre, azokban már él az ún. “problématudat”, vagyis nem kell edukálni őket arról, hogy mi az a probléma, amire a cég megoldást kínál. Ezért ezeket a kereséseket vétek kihagyni és nem kiszolgálni a kulcsszavakhoz kapcsolódó hirdetésekkel.

Facebook

B2B-ben másodlagos csatorna, melyet főként remarketingre célszerű használni. A jellemzően Google-ből érkező forgalmat remarketing listákba érdemes gyűjteni, majd a weboldalon lévő interakciók alapján visszacélozni rájuk Facebook hirdetésekkel, amelyek valamilyen más, még általuk nem látott oldalra, tartalomra viszik őket. Valamint, webinárok, letölthető anyagok és blogposztok hirdetésére ez a megfelelő platform.

Linkedin

Szintén másodlagos csatorna, mivel a magyar nyelv nem támogatott a fizetett hirdetéseknél. Ha belefér a céges stratégiába, hogy angolul fussanak a hirdetések, akkor érdemes kipróbálni. A kattintások árai 8-10-szer drágábbak, mint akár a Google, vagy Facebook csatornákon.

.

Automatizáció

A marketingautomatizáció azoknak ajánlott, akik már egy ideje foglalkoznak online ismertségnöveléssel. A digitális marketingnek ez a területe a felhasználók (potenciális vásárlók) elköteleződésének növelésében segít, olykor rendkívül kifinomult eszközökkel. Ebbe a területbe tartoznak:

  • az automatizált email kampányok,
  • a letölthető anyagért cserébe kapott személyes adatok sales célokra való felhasználás,
  • a felhasználók online interakciók alapján való profilozása, vagy akár a vásárlási hajlandóság meghatározása és felhasználása az értékesítésben.

Erre a legjobb eszközök az Active Campaign, valamint a Saleforce Pardot. A másodikat inkább nagyvállalatok alkalmazzák, míg az elsőt inkább kis-és középvállalkozások.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a kezdeti infrastruktúra kiépítése (weboldal, mérés, első tartalmak) 2-3 hónapot vesz igénybe, melyet a folyamatos kampánymenedzsment követ, párhuzamosan az újabb tartalmak elkészítésével.
Az elvárt hatás 2-4 hónap között kezd el látszani, és jellemzően 4-6 hónap között kezdenek el olyan mennyiségben és minőségben megkeresések érkezni, amelyekből származó megkötött üzletek többszörös megtérülést eredményeznek.

Forrás: https://evolutagency.com/blog/strategia/digitalis-marketing-nehez-b2b-iparagakban/

Megosztod?

Facebook
Twitter
Linkdin
Pinterest

Szólj hozzá, bátran

bix feher logo 8.59/10

Bizalmi index

HATÁS REKLÁMSTÚDIÓ KFT- hiteles partner- Hiteles Partner

Ajánlat kérés

ADD MEG AZ ADATAID ÉS KOLLÉGÁINK FELVESZIK VELED A KAPCSOLATOT HAMAROSAN!

Köszönjük a megkeresést, hamarosan kollégáink felveszik Veled a kapcsolatot.

+36 56 513 015 | hatas@hatasreklam.hu | 5000 Szolnok, Eötvös tér 3. | H-P.: 08:00 – 16:30

Állásra jelentkezés

Hatás Reklámstúdió
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk Önnek. A cookie-kat az Ön böngészője tárolja, és olyan funkciókat hajt végre, mint például a webhelyünkre való visszatérés felismerése és a csapatunk segítsége annak megértésében, hogy a weboldal mely részei találják a legérdekesebb és leghasznosabb.

 

Adatvédelmi irányelvek

Adatvédelmi Szabályzat

Hatályos: 2018. január 1. napjától
A Hatás Reklámstúdió (székhely: 5000 Szolnok, Koszorú u. 11. cg.:16-09-015773, a továbbiakban: reklámstúdió) által nyújtott szolgáltatások keretében vagy értékesített termékek esetében megadott (személyes) adatok kezelésére a jelen Adatvédelmi Szabályzat rendelkezései the essay club https://writemyessayrapid.com/ az irányadóak.

A reklámstúdió adatkezelési nyilvántartási azonosítója:
A Megrendelő és a Felhasználó hozzájárul ahhoz, hogy a megrendeléskor megadott (személyes) adatait a reklámstúdió a jelenlegi és jövőbeni telekommunikációs szolgáltatásai vagy más médiumai szükség szerint elvégzendő szerkesztési munkálatok, piackutatás, közvetlen piacszerzés és/vagy reklámküldés céljából
a mindenkori jogszabályi előírásoknak megfelelően tárolja, kezelje és felhasználja.
A Megrendelő és a Felhasználó hozzájárul ahhoz is, hogy a(z) (személyes) adatok belföldön va gy külföldön továbbításra kerüljenek a reklámstúdió tulajdonosával megegyező vagy hasonló tulajdoni körrel rendelkező cég(ek) részére, azonban kizárólag a fenti említett célokkal összefüggésben.

A Megrendelő és a Felhasználó hozzájárul ahhoz, hogy a reklámstúdió a részére reklámanyagokat
küldjön a megrendelés teljesítését követően is. Ha a Megrendelő a reklámanyagok küldését the essay club https://writemyessayrapid.com/ a jövőben nem k éri, ezt bármikor jelezheti a hatas@hatasreklam.hu e-mail címre küldött elektronikus üzenetben vagy postai úton a

5000 Szolnok, Koszorú u. 11. címre küldött levélben.

A reklámstúdió a számítógépes rendszereiben tárolt (személyes) adatokat bizalmasan kezeli, a(z)(személyes) adatokat illetéktelen harmadik személy(ek)nek nem adja ki, illetéktelen harmadik személy(ek) részére nem teszi hozzáférhetővé. Nem minősül illetéktelen harmadik személy részére történő adattovábbításnak a(z) (személyes) adatoknak a reklámstúdió tulajdonában álló vagy a reklámstúdió cégcsoportjához tartozó gazdasági társaság részére történő adattovábbítás, vagy a reklámstúdió tulajdonosával megegyező vagy hasonló tulajdoni körrel rendelkező cég(ek) részére történő adattovábbítás, továbbá a reklámstúdió üzleti partnerei részére történő adattovábbítás olyan esetekben, ami kor az üzleti partner terméke és/vagy szolgáltatása kerül a reklámstúdió által értékesítésre vagy kapcsolódik a reklámstúdió termékéhez és/vagy szolgáltatásához. A(z) (személyes) adatok megadásával a Megrendelő hozzájárul ahhoz, hogy a(z) (személyes) adatai továbbításra kerüljenek a reklámstúdió tulajdonában álló vagy a reklámstúdió cégcsoportjához tartozó gazdasági társaság részére vagy a reklámstúdió tulajdonosával megegyező vagy hasonló tulajdoni körrel rendelkező cég(ek) részére a jelen Szabályzatban meghatározott cél érdekében, és ezen céllal összefüggésben.
A(z) (személyes) adatok megadása önkéntes. Megrendelő bármikor jogosult az adatkezelésről és a tárolt adatairól tájékoztatást kérni. A Megrendelő bármikor kérheti a(z) (személyes) adatok módosítását vagy törlését a reklámstúdiónak postai úton a 5000 Szolnok, Koszorú u. 11. címre küldött levélben, vagy a hatas@hatasreklam.hu e-mail címre küldött elektronikus üzenetben. A reklámstúdió a Megrendelő által megadott adatok valódiságáért felelősséget nem vállal. A weboldal böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítésre statisztikai
célokból (pl. IP cím, látogatás időtartama, stb.). Ezeket az adatokat a reklámstúdió kizárólag jogszabályi alapon, indokolt és alátámasztott esetben adja át az eljáró hatóságok részére. Az online történő megkereséshez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem engedélyezi a cookie-k használatát, le tudja tiltani a böngészője beállításaiban. A cookie-k letiltása esetén bizonyos a szolgáltatások egyes elemei csak részben, vagy egyáltalán nem használhatóak. A cookie egy olyan fájl, amelyet a szerver küld a felhasználó böngészőjének, és amelyet a felhasználó böngészője tárol. A cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra. Megrendelő és Felhasználó tudomásul veszi, hogy a reklámstúdió által üzemeltetett weboldalakon makrók / cookies („sütik” ) működnek, ideértve többek között, de nem kizárólag a browser cookies-t, a tracking co okies-t és a computer cookies-t. A személyes adatok kezelése mindenben megfelel az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben, a kutatás és közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX. törvényben, az elektronikus kereskedelmi szolgáltat ások valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben, valamint a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvényben foglalt valamennyi kötelezettségnek. Az adatvédelmi elvek kialakításakor különös tekintettel vettük figyelembe az egyének védelméről a személyes adatok gépi feldolgozása során Strasbourgban, 1981. január 28.
napján kelt Egyezmény kihirdetéséről szóló 1998. évi VI. törvény rendelkezéseit. A reklámstúdió teljes mértékben aláveti magát a GDPR rendelet minden szabályozásának.
Hatás Reklámstúdió Kft.