Az online B2B marketing eszköztára

Weboldal

Mint minden jól működő online infrastruktúrának, a B2B szektorokban történő ügyfélszerzésnek a kiépítése is egy a felhasználói élmény szempontjából kifogástalan weboldallal kezdődik. Ezt az oldalt célszerű UX (user experience, azaz felhasználói élmény) dizájnerrel terveztetni és WordPress fejlesztővel megépíttetni. Nagyon ritka az az eset, amikor egy B2B cégnek többre van szüksége, mint amit egy WordPress weboldal tud nyújtani. Csak indokolt esetben érdemes egyedi fejlesztést választani.

Méréstechnika

Rendkívül fontos a mérhetőség megteremtése, melyhez elengedhetetlen a Google Analytics bekötése a weboldalba, valamint az ún. “Search Console” beállítása. Utóbbiban azt láthatjuk, hogy ki milyen kulcsszóra találta meg az oldalt, hányadik Google helyezésen volt átlagosan fellelhető, valamint hányan kattintottak rá. Ezek az információk nagyon komoly optimalizációs lehetőségeket jelentenek.. Így lehet majd látni, hogy az egyes konverziók mely forgalmi forrásból érkeztek.

Tartalomírás

Fontos a B2B marketing során egy hiteles és színvonalas szakmai blog kiépítése, mely optimális működéséhez néhány tanácsot érdemes megfontolni:

  • Át kell gondolni, hogy milyen időközönként tud a cég magas minőségű tartalmat előállítani és publikálni. A “valami legyen kint” nem jó stratégia, mert könnyen visszaüt, rontja az imidzset és a hitelességet is.
  • Érdemes úgynevezett lead mágneseket is írni, melyek jellemzően letölthető formátumú hosszabb írások, vagy e-könyvek PDF formátumban. A letöltésért cserébe érdemes email címet, nevet és telefonszámot kérni. Ehhez az érdeklődő felhasználó egy olyan problémájára kell megoldást adnia a tartalomnak, amelyért cserébe megéri megadnia néhány adatát.
  • Ennek az aloldalnak az a célja, hogy miután a lehetséges üzleti partnerek, akik online már egy ideje kutatnak a kínált megoldás iránt, többször találkozzanak a blogcikkekkel, esetleg a szolgáltatásoldallal, meg tudják adni az adataikat és “érdeklődőből” lehetséges vevővé váljanak, mely a végső cél a B2B marketing tevékenység során.

Fizetett kampányok

Elengedhetetlen része a digitálismarketing-jelenlétnek a fizetett hirdetések folyamatos menedzselése, ami idehaza jellemzően a Google, a Facebook és a Linkedin platformokon történik.

 

 

Google

Az első számú csatorna B2B marketingben. Fontos látni, hogy akik a legnagyobb keresőóriásban keresnek egy adott cég tevékenységével kapcsolatos kifejezésekre, azokban már él az ún. “problématudat”, vagyis nem kell edukálni őket arról, hogy mi az a probléma, amire a cég megoldást kínál. Ezért ezeket a kereséseket vétek kihagyni és nem kiszolgálni a kulcsszavakhoz kapcsolódó hirdetésekkel.

Facebook

B2B-ben másodlagos csatorna, melyet főként remarketingre célszerű használni. A jellemzően Google-ből érkező forgalmat remarketing listákba érdemes gyűjteni, majd a weboldalon lévő interakciók alapján visszacélozni rájuk Facebook hirdetésekkel, amelyek valamilyen más, még általuk nem látott oldalra, tartalomra viszik őket. Valamint, webinárok, letölthető anyagok és blogposztok hirdetésére ez a megfelelő platform.

Linkedin

Szintén másodlagos csatorna, mivel a magyar nyelv nem támogatott a fizetett hirdetéseknél. Ha belefér a céges stratégiába, hogy angolul fussanak a hirdetések, akkor érdemes kipróbálni. A kattintások árai 8-10-szer drágábbak, mint akár a Google, vagy Facebook csatornákon.

.

Automatizáció

A marketingautomatizáció azoknak ajánlott, akik már egy ideje foglalkoznak online ismertségnöveléssel. A digitális marketingnek ez a területe a felhasználók (potenciális vásárlók) elköteleződésének növelésében segít, olykor rendkívül kifinomult eszközökkel. Ebbe a területbe tartoznak:

  • az automatizált email kampányok,
  • a letölthető anyagért cserébe kapott személyes adatok sales célokra való felhasználás,
  • a felhasználók online interakciók alapján való profilozása, vagy akár a vásárlási hajlandóság meghatározása és felhasználása az értékesítésben.

Erre a legjobb eszközök az Active Campaign, valamint a Saleforce Pardot. A másodikat inkább nagyvállalatok alkalmazzák, míg az elsőt inkább kis-és középvállalkozások.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a kezdeti infrastruktúra kiépítése (weboldal, mérés, első tartalmak) 2-3 hónapot vesz igénybe, melyet a folyamatos kampánymenedzsment követ, párhuzamosan az újabb tartalmak elkészítésével.
Az elvárt hatás 2-4 hónap között kezd el látszani, és jellemzően 4-6 hónap között kezdenek el olyan mennyiségben és minőségben megkeresések érkezni, amelyekből származó megkötött üzletek többszörös megtérülést eredményeznek.

Forrás: https://evolutagency.com/blog/strategia/digitalis-marketing-nehez-b2b-iparagakban/

Megosztod?

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkdin
Share on pinterest
Pinterest

Szólj hozzá, bátran

bix feher logo 8.59/10

Bizalmi index

HATÁS REKLÁMSTÚDIÓ KFT- hiteles partner- Hiteles Partner

Köszönjük a megkeresést, hamarosan kollégáink felveszik Veled a kapcsolatot.

+36 56 513 015 | hatas@hatasreklam.hu | 5000 Szolnok, Eötvös tér 3. | H-P.: 08:00 – 16:30

Állásra jelentkezés